تبلیغات
شن جادویی هپی سند

شن جادویی هپی سند
سایت توزیع شن جادویی هپی سند
قالب وبلاگ
 شن و ماسه درمانی نوعی درمان رسا است که گاهی اوقات به عنوان شن بازی اشاره (اگر چه شن بازی کند یک رویکرد متفاوتی دارند) و یا تکنیک جهانی است. این توسط مارگارت لونفلد Goesta هاردینگ، شارلوت بوهلر، هدا Bolgar، Lisolette فیشر، روت بویر، و دورا Kalff توسعه داده شد. این نوع از درمان است که اغلب با کودکان استفاده می شود، اما می تواند به بزرگسالان، نوجوانان، زوج ها، خانواده ها و گروه نیز هست. سینی شن و ماسه درمانی اجازه می دهد تا یک فرد برای ساخت کوچک خود و یا خود را با استفاده از اسباب بازی های کوچک و شن و ماسه های رنگی. صحنه عمل به عنوان بازتابی از زندگی خود فرد ایجاد شده و او این فرصت را به حل و فصل اختلافات، حذف موانع، و به دست آوردن پذیرش از خود اجازه می دهد .شن بازی درمانی روشی است غیرکلامی که در ان کودک با ساختن دنیای خود در سینی شن به بیان تعارضات و هیجاناتش می پردازد .سینی شن فرصتی را ایجاد می کند که در ان فرد با بیان خود به ایجاد ارتباط بین ذهن , بدن و تخیلاتش باهم می پردازد. بسیاری از درمانگران برای درمان مشکلات عاطفی و رفتاری کودکان  شن بازی درمانی را به کار می برند.

شن بازی بخشی از بازی درمانگری است که نخستین بار در دهه ۱۹۲۰ معرفی و در پایان این دهه تجدید حیات شد. این روش نوعی بازی درمانگری غیرمستقیم است که در آن درمانگر نقش تسهیل گر دارد و مراجعان می توانند آزادنه هیجانات و تصویرهای ذهنی خود را با استفاده از جعبه ی شن و اشیای مینیاتوری مختلف درون جعبه ی شن خلق کنند. تاریخچه ی شن درمانی به مارگارت لونفلد که متخصص اطفال بود برمی گردد. لونفلد روش تکنیک دنیا را که شامل جعبه ی شن و اشیای مینیاتوری بود، برای درمان مراجعان خود به کار می گرفت.





متخصص اطفال
بریتانیا مارگارت لونفلد به طور گسترده ای به عنوان اولین فرد به استفاده از سینی شن و ماسه به عنوان یک روش درمانی باشد. پس از در حال توسعه علاقه به روانشناسی روان در سال 1921، لونفلد در سال 1928 وارد حوزه روان درمانی کودک.

لونفلد ادعا کرد که ایده خود را از با استفاده از سینی شن و ماسه در درمان با کتاب بازی کف، در سال 1911 توسط اچ جی ولز نوشته شده الهام گرفته شده بود. در این کتاب، ولز توصیف بازی سرگرم کننده پر های مختلف و پسران او و در طبقه بازی، و بازی به عنوان یک وسیله شخصی برای هر دو کودکان و والدین را تشویق کرد.



کالف، یکی از شاگردان لونفلد پس از این که چندین سال از تکنیک دنیا برای درمان مراجعان استفاده کرد، به پیشرفت های تکنیکی و تحلیلی دیگری مانند استفاده از اشیای مینیاتوری متنوع و مختلف، شن های خشک، تعبیر و تفسیر با تاخیر دست یافت و روش جدیدی برای کار با کودکان ابداع کرد. شن بازی درمانگری کالف روشی است غیرکلامی، نمادین و براساس تجربه های خلاق افراد که در آن کودک با ساختن دنیای خود در جعبه ی شن، به بیان تعارض ها، تمایل ها و هیجان های خود می پردازد. در جریان خلق این صحنه توسط کودک، درمانگر نقش مشاهده گر صامت را بازی می کند. بازی برای رشد اجتماعی، عاطفی، فیزیكی و شناختی كودك اهمیت دارد. بازی، روشی است كه كودك به واسطه آن می تواند اندام خودش و دنیای پیرامونش را بهتر بشناسد و البته برای بازی كردن (خصوصا در سال اول تولد) از هر پنج حس خود استفاده می كند. او ممكن است با خود فكر كند “وقتی این را لمس كنم، چه احساسی دارد؟”، “اگر این را فشار دهم چه صدایی می دهد؟”، “اگر این را بكشَم یا آن را هُل بدهم، چه اتفاقی می افتد؟”، “می توانم چهار دست و پا به آنجا بروم؟” و “خودم را بالای این میز بكشم؟” .
پس از ایجاد موسسه روانشناسی کودک در لندن در طول اوایل 1930s، لونفلد معرفی دو سینی روی به اتاق کودکان؛ نیمه اول پر شده بود با شن و ماسه، آب موجود دوم و انواع اشیاء استفاده می شود برای شکل دادن به و یا قالب شن و ماسه. یک "جعبه تعجب" پر از اسباب بازی های کوچک، کاغذ، قطعات فلزی، و دیگر خرده ریز های رنگارنگ در مجاورت نزدیک به سینی نگه داشته شد. لونفلد گزارش داد که، در زمان، کودکان در درمان آغاز شد با اشاره به جعبه تعجب به عنوان "جهان"، و که آنها به زودی صحنه های سه بعدی با ترکیب عناصر از جعبه با شن و ماسه در سینی ایجاد شده است. او بر این باور است که این رویکرد، که او نامیده تکنیک جهان، می تواند به عنوان یک وسیله ارتباطی بین یک سازنده صحنه و بینش ناظر ناظر دادن به جهان درونی سازنده خدمت می کنند.

پس از دورابه تکنیک جهان در یک کنفرانس بین المللی در سال 1956 معرفی شد، او به لندن آمد تحت مطالعه لونفلد. در نهایت ترکیب تکنیک لونفلد جهانی با فلسفه شرقی، مدل سیستم نیومن، و نظریه یونگ تشخص. با اجازه لونفلد است نامیده شن بازی  رویکرد او، و بسیاری از پزشکان در سراسر جهان در این تکنیک جدید آموزش داده است.


جستجو در محیط اطراف، هسته اصلی بازیهای كودك را تشكیل می دهد و البته در ذهن او، هر تجربه ای (حتی پرتاب كردن ظرف آجیل از روی میز بر زمین)، ارزشمند است! متخصصان رشد همیشه تكرار می كنند كه: “بازی، كار و شغل كودك است”.تعبیر و تفسیر انجام نمی پذیرد تا زمانی که کودک جعبه ی شن را در مدت معین بسازد. در واقع شن بازی باعث توجه به دنیای درونی و نیازهای عاطفی می شود و به ذهن اجازه می دهد خاطرات سرکوب شده گذشته ی خود را در زمان کنونی بازیابی کند. شن درمانگری بر کاهش مشکلات شناختی، اجتماعی، و عاطفی موثر است


طبقه بندی: شن بازی،
[ پنجشنبه 9 دی 1395 ] [ 07:26 ب.ظ ] [ رویا نوری ] [ نظرات ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره ما
پشتیبانی و مشاوره رایگان قیل و بعد از خرید
در صورت آنلاین بودن واحد مشاوره روی پشتیبان كلیك نمایید در غیر اینصورت بر روی تماس با ما كلیك نمایید در عرض چند ساعت به سوال شما پاسخ داده می شود
ارسال سوال به ما تماس با ما
موضوعات فروشگاه
آرشیو محصولات
آمار فروشگاه
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
امکانات فروشگاه